logo

Ozvěte se!

Tvorba digitálního obsahu - videí, fotografií a virtuálních prohlídek nové generace.

info@virtualvisit.cz

1. Pojmenování míst a pořadí:

Vzhledem k omezenému prostoru pro pojmenování míst, je nutné zachovat určitou stručnost a jednoduchost – případně používat zkratky. Uvažujte o tom, v jakém pořadí si bude návštěvník zařízení prohlížet.

Proto je dobré seskupit k sobě podobná místa, která na sebe logicky navazují.

Jak mohou takové zkratky vypadat – Společenská místnost – B1 (místo „na budově 1“), Ordinace lékaře – 2NP (místo 2. nadzemní podlaží)

2. Vyřazení podobných záběrů:

Často nafotíme větší prostory z více pohledů, je jen na vás, jaký záběr si ve finále ponecháte v prohlídce. Pokud jste také chtěli nafotit např. koupelnu, která je velmi podobná té další – doporučuji jednu vynechat a použít pouze jednu z nich. Také je dobré optimalizaci prohlídky, abychom návštěvníkovi ukázali to potřebné – nikoliv každou chodbu a kout. Také mějte na paměti limit, tedy maximální počet míst, který byl stanoven při domlouvání vaší virtuální prohlídky.

3. Rozdělení do okruhů:

Pro lepší orientaci doporučuji u větších prohlídek (nad 15  míst) používat tzv. okruhy (např. exteriéry, ubytování klientů, aktivity a služby) a propojit místa spíše v logickém pořadí, nežli dle skutečné orientace.

Díky tomu se vám návštěvníci v prohlídkách neztratí. Je vhodné také určit logické pořadí záběrů, aby byla prohlídka přesně dle vaší představy. Levý panel bude vždy reprezentovat okruh, který jste si vybrali.

V menších virtuálních prohlídkách tvoříme okruh pouze jeden (do 15ti míst).

A ) standartní rozdělení – exteriéry, aktivity, služby a ubytování

 

  • služby jsou ty, které nabízí domov pro svoje klienty, služba je například fyzioterapie, ordinace lékaře atp.
  • aktivity  – co mohou klienti dělat sami od sebe, co mohou využívat ve svém volném čase – knihovna, společenské místnosti
  • ubytování – pouze pokoje, koupelny a vše co souvisí s ubytováním
  • exteriéry – ty není nutné vysvětlovat

ukázka standartních okruhů je zde: http://www.virtualvisit.cz/prohlidky/DS_Kocianka_f/index.html

B) rozdělení vlastní – například podle typu služby, pavilonu, budovy atp.

Při odloučených pracovištích, pavilonech, budovách lze použít ikonky na míru.

Ukázky, kde jsme takto postupovali:

http://www.virtualvisit.cz/prohlidky/DZP_Lochovice/zvuk/index.html

 

 

 

Využití virtuálních prohlídek v praxi je poměrně široké. Šetří čas především při komunikaci se zájemci, žadateli o práci, nebo se sponzory. Prohlídku můžete nechat namluvit lidským hlasem, díky kterému se návštěvník lépe seznámí se zařízením. Vzhledem k malému počtu sociálních pracovníků se tak může jednat o značnou úlevu.

Prezentace žadatelům o umístění do vašeho zařízení a jejich rodině

Personálu zařízení, ale i žadatelům a jejich rodině, ušetříte čas strávený telefonickým dotazováním ohledně služeb, aktivit či vybavenosti pokojů ve vašem zařízení. Klienti už nemusí zdlouhavě zjišťovat, jestli se pro ně vaše zařízení hodí. Místo toho ho virtuálně navštíví a načerpají potřebné informace. Možnosti virtuální prohlídky využívají také zájemci o přijetí s omezenou hybností, pro které je návštěva jednotlivých zařízení nad jejich síly.

Terénní pracovníci

Novým trendem je také využívání virtuální prohlídky, která je předinstalovaná na tabletech. Tyto tablety pak nevyžadují připojení k internetu, a lze je tedy využívat při každodenní práci terénních pracovníků. Při návštěvě žadatelů v jejich dosavadní domácnosti pak mohou sociální pracovníci dotykem prstu projít celé zařízení a pomocí této vizuální pomůcky připravit žadatele na nové prostředí.

Komunikace se sponzory

Vaši případní sponzoři mohou na dálku zjistit úroveň vašeho zařízení. Virtuální prohlídka je naláká na případnou spolupráci a ovlivní jejich rozhodování. Namísto objemných prezentací, použijte odkaz na vaši virtuální prohlídku.

Žadatelé o práci & studenti na stáže nebo exkurze

Uchazeči o práci na vašich stránkách uvidí svoje budoucí pracovní prostředí, což jim usnadní rozhodování a ušetří případné dotazy.

Veřejnost

Virtuální prohlídky plní často i osvětovou funkci. Představy veřejnosti o úrovni Domovů pro seniory bývají velmi zkreslené. Ukažte jim, jaká je realita.

 

Virtuální prohlídka je ucelená fotografická prezentace, která se skládá z panoramatických záběrů, které jsou mezi sebou propojeny v jeden celek. Záběry pokrývají zorné pole 360° horizontálně a 180° vertikálně. Návštěvníci tak získají lepší představu o prezentovaných prostorech, než jakou by získali z běžných fotografií. Člověk, který se na virtuální prohlídku podívá, získá pocit, že v místnosti stojí. Může si pomocí myši „proklikávat“ jednotlivé záběry a procházet interiérem či exteriérem dle jeho zájmu.

Ukázkovou low-res virtuální prohlídku si můžete projít zde:

 

Poslechněte si ukázkový hlas, který si můžete vybrat k namluvení vaší virtuální prohlídky:

Mužský hlas

Otakar Brousek:

Adam:

Petr:

 

Ženský hlas

 

Monika Staňková:

Magdalena:

Taťána :

 

Jak připravit skript k namluvení:

Připravte 1-3 věty ke každému místu. Používejte aktivní tvary.

Ukázka délky a obsahu těchto vstupů (oblast sociální služby):

  1. Hlavní vstup: 1 NP

V prostorách hlavního vstupu najdete informace nejen o uspořádání celého domova, ale také o připravovaných akcích v domově i v obci a o dobrovolnictví. Zároveň se zde můžete seznámit se všemi certifikáty kvality, které náš domov doposud získal.

  1. Recepce: 1 NP

Nacházíte se v prostoru recepce. Následně si můžete vybrat v horním menu první podlaží, druhé podlaží, třetí podlaží a venkovní prostory.

  1. Prostor před ordinací: 1 NP

V prostorných chodbách našeho domova se každodenně vzájemně setkávají uživatelé. Chodby slouží k jejich odpočinku, ale i ke konání tradičních slavností jako jsou například masopust nebo dožínky.

  1. Ordinace: 1NP

Pro naše uživatele zajišťujeme pravidelnou lékařskou péči. V moderně vybavené ordinaci mohou navštívit praktického lékaře, urologa i psychiatra. Pokud si tak uživatel přeje, navštíví ho smluvní lékaři přímo na pokojích.

 

  • Vytvořte si seznam záběrů, které budeme snímat
  • Prostory připravte na fotografování tak, aby nebyly přítomny rušivé prvky
  • Pokud chcete mít na prohlídce např. své zaměstnance jako komparz, informujte je dopředu – zkuste popřemýšlet jaké činnosti by mohli dělat

 

Rozsah virtuální prohlídky je možné stanovit na základě velikosti vašeho objektu nebo vašich preferencí:

Základní rozsah – pro menší zařízení, nebo pokud chcete prezentovat pouze vybrané prostory – hodí se např. pro restaurace, hotely atp. (do 15ti záběrů)

Středně velký rozsah – pro větší zařízení nebo objekty které chtějí prezentovat svůj chod a informovat veřejnost – ideální rozsah pro města, školy, sociální služby, zdravotnická zařízení (do 30ti záběrů)

Velký rozsah – pro zařízení, která jsou složitější a rozsáhlejší (do 40ti záběrů) nebo města, která chtějí prezentovat více oblastí (nad 30 záběrů)

Bonusové služby – letecké vstupní panorama, namluvený komentář

Ceník prohlídek Virtual Visit

 

 

Pro lepší orientaci doporučuji u větších prohlídek (nad 20 záběrů) používat tzv. okruhy (exteriéry, ubytování, společné prostory atp.) díky tomu se vám návštěvníci v prohlídkách neztratí.

Je vhodné také určit logické pořadí záběrů, aby byla prohlídka přesně dle vaší představy.

K prohlídce (nad 10 záběrů) standartně připravujeme 3D plánek, který opět pomůže s celkovou navigací návštěvníka virtuální prohlídky.

Copyrighted Image