#pro firmy

ABB: Virtuální prohlídka výrobních prostor s mezinárodním dosahem

Výrobní prostory brněnské pobočky ABB mají rozlohu několika tisíc m². Pracují zde stovky zaměstnanců. Právě jejich nedostatek přiměl vedení společnosti k nápadu otevřít dveře svých hal virtuální prohlídkou. Oslovit tak chtěli nejen nové zaměstnance. Obrovské výrobní kapacity potřebovali efektivně prezentovat také v tendrech, kterých se pravidelně účastní. A tak jsme dostali doslova nemalý úkol.

Publikováno 7. 4. 2022

Projděte se výrobní halou 21. století!

Společnost ABB není potřeba příliš představovat, pár čísel řekne vše: na trhu digitálních technologií je od roku 1988 a za tu dobu si stihla vybudovat 498 poboček v 85 zemích a slušnou zákaznickou základnu po celém světě. Jen v ČR jich má 9 ( v Praze, v Brně, v Ostravě, v Plzni, Mostu a Jablonci).

Zaměřuje se nejen na výzkum a vývoj nových produktů a služeb, ale i výrobu. A právě brněnskou výrobní pobočku, která se řadí k největším, jsme dostali za úkol efektivně odprezentovat budoucím zaměstnancům i obchodním partnerům – ABB se totiž pravidelně účastní velkých zahraničních tendrů.

Tisíce m² v jedné prohlídce

Připravit obří haly na dvou pracovištích se stovkami zaměstnanců a nafotit je během tří vybraných termínů nebyl jednoduchý úkol. Naštěstí se toho všichni zhostili na jedničku. Zaměstnanci dostali předem instrukce, jak bude focení probíhat. S sebou jsme si přinesli i 4 metry vysoký stativ – kromě klasických záběrů ve výšce očí jsme tak mohli zachytit výrobní haly i z nadhledu, odkud nejlépe vynikla jejich rozlehlost.

Fotky haly ze stativu

Prohlídka v tónech firemního brandu

U firemních gigantů typu ABB vždy precizně následujeme vizuál jejich firemního brandu – jak v barevnosti, tak v linkách a ikonografii. Klient tento přístup ocenil a vše jsme společně ladili do nejmenších detailů. Vytvořili jsme minimalistické rozhraní s jasným řazením a rozcestníky. Návštěvník si tak mohl vždy přímo v záběru vybrat, kam se chce podívat dál.

Ukázka úpravy dle firemního brandu

Texty si klient upravoval naživo

Prohlídka obsahovala skutečně velké množství záběrů (celkem 106). Ke každému z nich se vázala také spousta infobodů popisujících jednotlivé přístroje či procesy. A to i v anglické mutaci. Museli jsme proto vyvinout procesně efektivní řešení, které by nám i klientovi umožnilo zpracovávat texty rychle a jednoduše.

Přichystali jsme rozsáhlou tabulku v Google Sheets, kam zaměstnanci ABB doplnili odborné informace k jednotlivým záběrům. Tabulku jsme pomocí JavaScriptu propojili s virtuální prohlídkou. Výsledek? Texty se během několika vteřin automaticky propisovaly přímo do prohlídky. Klient si tak mohl jakoukoliv úpravu textů v tabulce okamžitě zkontrolovat i ve virtuální prohlídce. Snížili jsme tak pravděpodobnost lidské chyby a vyvinuli prémiovou funkcionalitu.

Ukázka infobodů

Prohlídku navštívily 2 tisíce lidí z celého světa

Po několika kolech připomínek a jejich zapracování přišla naše oblíbená část – otevření virtuální prohlídky celému světu. Pro anglickou mutaci prohlídky jsme vytvořili vlastní odkaz a klient tak mohl prohlídku zasílat i partnerům v zahraničí. Na vlastní oči si mohli prohlédnout moderní výrobní haly brněnské pobočky v dechberoucí kvalitě. Prohlídku za první měsíc od spuštění navštívily 2 tisíce lidí z více než 60 zemí světa. My tuto statistiku hodnotíme velmi dobře, protože potvrzuje všestrannou využitelnost a efektivitu virtuálních prohlídek. A klient je stejného názoru.

„Ohlasy na prohlídku jsou jak ze strany kolegů, tak veřejnosti velmi dobré. Prohlídku nyní aktivně využíváme nejen při tendrech a certifikacích obchodníky, ale i při náborových kampaních na sociálních sítích.“

Pavel Šturma, vedoucí marketingu ABB

Zveřejnění prohlídky

Navštivte ABB Brno!

Ukázky naší práce

…tady už se zdržíme slov, přesvědčte se na vlastní oči.

filtrovat

podle služby
podle oblasti