#případová studie

Případová studie Art Econ: virtuální prohlídky pro dvě školy nabité talentem

Co má společného umění s ekonomikou? Víc, než se zdá. Skupina středních a vyšších odborných škol Art Econ propojuje dvě na první pohled opačná odvětví. Smysluplnost jejich přístupu ale potvrzuje řada úspěšných absolventů. Obdobné množství talentu jsme při tvorbě virtuálních prohlídek projevili i my.

Publikováno 10. 3. 2023

Kreativní virtuální prohlídka pro kreativní školu

Art Econ umožňuje studovat širokou škálu oborů v Praze a v Prostějově. V  obou městech je v rámci jedné budovy střední i vyšší odborná škola. Jejich nabídka se od sebe sice liší, organizačně a ideově jsou ale propojeny. 

Proto jsme zpracovali dvě samostatné prohlídky, které jsme dohromady sladili stejným designem a rozložením uživatelského rozhraní. Každá z prohlídek je rozdělena do logických okruhů, aby v nich nezabloudil žádný návštěvník. A navíc obsahuje i přehledný výpis oborů se zástupnými ikonami. Pokud studenta něco zaujme, kliknutím se dostane na stránky školy s bližšími informacemi.

Sdílet fakta i každodenní atmosféru 

Virtuální prohlídky školám pomáhají k nalákání nových uchazečů, a proto Art Econ využil veškeré naše možnosti, jak do prohlídek vkládat různé infobody – od jednoduchých textových informací přes odkazy na stránky jednotlivých oborů až po videa a galerie.  

Každý druh infobodů má svoji ikonu, takže je na první pohled jasné, co za informací skrývá. Návštěvník procházející chodbou si tak může rozkliknout a v galerii prohlédnout umělecká díla studentů, která visí na stěně. Anebo nahlédnout do výtvarného ateliéru či tiskařské dílny, kde se dozví více o konkrétním vybavení.

V galeriích jsou i fotografie studentů přímo z výuky, které nafotil náš profesionální fotograf. Budoucí grafici a fotografové si tak mohli vyzkoušet, jaké je být pro jednou na opačné straně objektivu. 

Virtuální prohlídka s lidskou perspektivou

Chceme, aby se každý návštěvník cítil vítaný a jednoduše se dostal k potřebným informacím. Proto prohlídkou provází dva profesionální mluvčí, kteří navozují pocit osobní prohlídky školy.

Tvář každé školy totiž dělají především lidé – od studentů, přes vyučující až po pomocný personál. Kromě školních prostor a informací o studiu se návštěvník setká třeba s oblíbenou paní recepční či vyučujícím výpočetní techniky. A v jednotlivch infobodech najde i fotografie studentů z praktické výuky, třeba ze zmíněného ateliéru fotografie. 

Rozhodování na základě dat

Na žádost klienta jsme do prohlídky přidali sledování Google Analytics. Stačí pár kliknutí a má tak detailní přehled o návštěvnosti i jejích zdrojích. Zjistí, jak dlouho se na virtuální prohlídce návštěvník zdržel či zda si prohlíží i další studijní obory. Dokáže tak vyhodnotit, zda zájem o studium roste, klesá a co potenciální studenty letos zajímá nejvíc.

Virtuální prohlídka budovy v nejlepším světle

Klient měl v jedné ze škol krásnou terasu se starším betonovým zábradlím. Opravy zábradlí byly v plánu až později. Nemělo smysl kvůli tomu odkládat celé natáčení prohlídky, proto jsme se domluvili a pomocí photoshopu zrekonstruovali zábradlí i virtuálně. Tak, aby prohlídka odrážela ten nejlepší možný stav budovy.

Virtuální den otevřených dveří po celý rok

Víme, že virtuální prohlídka je užitečný nástroj pro nalákání nových žáků do prvních ročníků. Mají skvělou možnost se podívat, co všechno škola nabízí ještě dříve, než se jí rozhodnout navštívit. Virtuální dny otevřených dveří tak probíhají celoročně.

S virtuální prohlídkou jsme velmi spokojeni. Reakce jsou jen a jen kladné. I nadále využíváme také fotky z backstage z natáčení. Celkově jsme velmi spokojeni. 

David Klouček, Referent Art Econ Praha

Aby vaše škola byla dobře vidět

Virtuální prohlídka slouží jako skvělý marketingový nástroj. Aby se však dostala ke všem vašim budoucím zájemcům o studium, je dobré ji podpořit kampaní na sociálních sítích a současně ji umístit i na vaše webové stránky.

A to jsme s Art Econ i jejich marketingovou agenturou zvládli tak, abychom naplnili vysoké nároky na kreativitu i ekonomiku projektu. Pokud však vlastní marketingovou agenturu nemáte, rádi vám s kampaní na sociálních sítích, úpravou či redesignem webových stránek pomůže některý z našich zkušených vývojářů či marketingových specialistů.

Ukázky naší práce